Summerhouse

Heyhey! Terug van een weekendje weg, en wat voor één! Het summerhouse in Tversted bracht ook echt even zomer met zich mee, waar we genoten van een stralende zon en een vakantiegevoel. Zo heel erg veel hebben we op zich niet gedaan, maar eens even uitblazen en uitrusten mag ook wel eens gebeuren. Kirsti en ik zorgden meestal voor een lekker avondmaal terwijl de boys… ja they will be boys ;-). Ironie!
Zaterdag had Ben een voetbalmatch waar hij jammer genoeg verloor. Ook had hij een onprettig gevolg van de match: een zere enkel. (Maar geen paniek: die is vandaag al stukken beter!)
Kirsti en ik haalden verse vis die net uit de zee kwam bij de lokale fishermen in Hirtshals. (Ik heb nog nooit zo’n grote en dikke handen gezien bij een man!)
In het dorpje maakten we een fikse ochtendwandeling aan zee en bezochten we enkele burchten op onze weg. Hirtshals is niet groot dus je hebt het vlug gezien.
Een weekendje aan het summerhouse equals veel wandelen met de honden en uitwaaien met prachtig zicht op zowel bossen als stranden. Eén ding is zeker: dat ik de natuur hier ga missen is een understatement. Het einde begint te naderen, nog een goeie maand te gaan.
Voor Ben en mezelf was het eigenlijk echt een luxueus weekend, waar we smulden van heel lekker eten en een prachtige accomodatie met alles erop en eraan. Maar ondanks al het profijt zijn we toch even back to the roots gegaan: een kampvuurtje maken. De eerste avond maakte Ben het vuur aan en de tweede avond leerde hij het mij. Al had ik wat ‘malchance’ met de wind die hier en daar oplaaide. We vonden het zalig om s’avond de sterren en de maan te spotten en even helemaal zen te zijn. We dachten ook wat restanten te zien van het Noorderlicht. Met dank aan google die ons vermoeden bevestigde: het is wel degelijk mogelijk om het Noorderlicht in Denemarken te bewonderen, ook al is dat zelden. Gelukzakken dat we zijn!
Zondag= Paris-Roubaix= hoogdag! Proficiat Greggie, goed gedaan Tommeke!
Daarbovenop werkten Kirsti en ik ook wat in de tuin om de boel wat op te fleuren. Groene vingers jazeker, vuile nagels dat ook wel. En dat na ze toch wel al zeker twintig keer te wassen.
Kortom: opnieuw een geslaagd weekend!

Volgende week volg ik drie dagen mee in een ander schooltje, dus dat wordt waarschijnlijk interessant. Dan heb ik twee daagjes congé en komen mijn ouders op bezoek: LEUK! Het komend weekend staat Kopenhagen (hoogstwaarschijnlijk) op de planning met wat vrienden tot en met maandag. Gelukkig beschouwen ze Paasmaandag hier wel als verlof dus heb ik een verlengd weekend, komt goed uit dus met Kopenhagen. Schone vooruitzichten dus! Vele dikke zoenen vanuit Denemarken aan het thuisfront.

SEE YA

Leave a Reply

