Een onverwachte wending

Zoals jullie eerder al konden lezen hebben we genoten van een weekendje Zweden. Spijtig genoeg werden we zeer snel terug uit deze realiteit gehaald en was het terug tijd om naar school te gaan om les te volgen, in mijn geval dan toch. Laten we eerst even terug in de tijd gaan,…

We zijn de week voor ons tripje naar Zweden, dinsdag 14 maart om precies te zijn. Blijkbaar hebben vele van jullie mijn vlog over de kookles heel aandachtig bekeken, want de enigste reacties die ik kreeg waren over mijn al dan niet wild groeiende baard,… Laten we het een deel van de Deense cultuur noemen. En het zou niet mooi zijn van mij moest ik niet van de hele cultuur geproefd hebben tijdens mijn verblijf hier. We gaan gewoon verder en ondertussen zijn we woensdag, en hier kreeg ik een onverwachte vraag voorgeschoteld. James, een student uit mijn klas vroeg me of ik geen zin had om mee te komen trainen met zijn voetbalploeg, later die dag. Ik had niets gepland das waarom ook niet. Dus die avond ga ik samen met James en Clément (een fransman die hier in Denemarken woont en werkt en tegelijkertijd onze chauffeur was) naar de voetbaltraining. Met geleende shoes werk ik de training met de, ruim omschreven “caféploeg”, af en krijg direct de vraag of ik in het weekend wedstrijd kan spelen. Spijtig genoeg is dit niet het geval aangezien ik naar Göteborg trok.

Na een ontspannen weekend gaat alles terug zijn “normale” gangetje. Normaal gezien heb ik maandag, dinsdag en woensdag volledige dagen les. Maar door de ziekte van een aantal docenten zijn er een heel deel lessen weggevallen. Wat mij weer wat extra vrije tijd opleverde. En eigenlijk was deze vrije tijd wel handig. Je merkt dat het al eind maart is en het einde al een beetje in zicht aan het komen hier. De docenten geven veel opdrachten en groepswerken en de druk op de studenten neemt toe. Solidair als ik ben blijf ik niet stilzitten, maar doe ik men best om een aantal individuele opdrachten ook te maken (in het Engels weliswaar). Door de ziekte van de docenten was mijn “schoolweek” vrij snel afgelopen.

Dit was dan ook de start van de “ontspanningsweek”. Woensdagavond organiseerde Marco en Amélie een spelletjesavond. Met het spel “Card against humanity” waren we wel een aantal uren zoet. Vrijdag stond dan weer de wekelijkse Deense les gepland, ook al kwam er niet veel les aan te pas en was het meer een groot gezamenlijk ontbijt met pannenkoeken en allerlei andere lekkere dingen. Daar kwam dan wel het geweldige idee naar boven om op zondag met de fiets naar Lønstrup te rijden. Ja, Denemarken kent ook lente en zon verrassend genoeg! Oh ja, ik zou de onverwachte wending nog bijna vergeten! Blijkbaar zocht de voetbalploeg (Sæsing BK) nog een aantal extra spelers voor de wedstrijd op zaterdag. Ik had niet echt iets gepland, dus regelde vervoer en zorgde dat ik kon meespelen! Dit gezegd, op zaterdag stond ik daar op het veld,… Na een 3-0 overwinning (jeeej!!!) heb ik de rest van de dag niets meer gedaan, kwestie van recuperatie naar de fietstocht op zondag! De fietstocht zelf was zeer aangenaam. Met de lentezon in ons gezicht reden we naar de zee, waar we wat gelunched, gerust en genoten hebben.

Een aangenaam weekend zoals dit mogen er wel vaker komen. Maar mooie liedjes duren niet lang, het goede weer is net zo snel als het er was ook weer verdwenen. Laten we dus hopen dat het zonnetje er terug doorkomt, want een maandag in de mist zitten is niet direct iets waar ik naar uitkijk!

Laten we hopen dat dit je maandag in ieder geval al wat beter maakt :)!

Tot snel

Ben

Leave a Reply

