Winter break

Misschien ligt het aan het feit dat ik in het noorden zit en het hier sneller licht is, maar ik heb een gevoel dat de tijd hier zeer snel voorbij gaat. Weeral een week verder en de eerste vakantie staat al voor de deur. Winter break is een week verlof, een beetje vergelijkbaar met de krokusvakantie bij ons. Dit wil zeggen dat er tijd is om tripjes te maken! Eind deze week staat er een 3-daagse in Kopenhagen gepland en morgen ga ik een dag naar Aalborg. Een verslag daarvan zal je wel in één of andere vorm krijgen! Een kleine recap van afgelopen week kan er ook nog wel bij.

Maandag was het weer vroeg licht en dus ook vroeg les. Na een presentatie van een gastspreker (die nog maar eens de enorme rookcultuur die hier leeft in het licht zette) was het aan ons om te meten hoe gezond we wel niet waren. Dankzij allerlei “sundhedseksperimenten” kregen we een beeld van onze gezondheid. In kleine groepjes deden we kleine testen en dit ging van oogtesten tot het meten de bloeddruk, maar ook het testen van reactievermogen, sprongkracht, evenwicht en korte termijnsgeheugen kwamen aan bod. Kortom zeer interessant! In de namiddag zijn we dan met de hele klas wat gaan lopen om dingen bij te leren over intervaltraining en heuveltraining.

Dinsdag was wat rustiger, de les in de namiddag viel weg dus was er tijd om zelf wat te sporten. Een bezoekje aan de fitness (die zich in de school bevindt) en de les van woensdag voorbereiden en de dag zat erop.

Woensdagochtend kwam er weer een gastspreker langs. Laten we het daar niet over hebben en we gaan direct door naar de namiddag. Nu was het aan ons. In kleine groepjes moesten we allemaal een circuittraining maken en deze ook aan elkaar geven. De training moest normaal gezien op maat zijn voor leerlingen van ongeveer 12 jaar. Ik denk dat het voor sommige toch wel tegenviel. Ik vond het niet enkel leuk om zelf te doen, maar ook zeer leerrijk. Met een heel aantal nieuwe oefeningen die ik keurig op mijn harde schijf heb opgeslagen zat mijn lesweek erop. Althans op UCN…

Donderdag stond er een aantal uren Deense les op het programma. Het was niet enkel leuk om de mislukte uitspraken te horen, maar ook heel aangenaam. Ik heb kennis gemaakt met studenten uit Slovakije, Zwitserland en Roemenië. Leuk!

See you after the break!

Ben

 

1 thought on “Winter break”

Leave a Reply

