Het begin

Hey iedereen en welkom op onze blog! Ja, we zijn met 2. Alle informatie over wie we zijn kan je terugvinden in het menu “about us”. Aangezien we met 2 zijn hebben we een aantal richtlijnen voor jullie. Het meeste dat we posten zal van ons beide komen, maar aangezien we elke een ander traject volgen aan de universiteit zullen onze ervaringen toch een beetje verschillen. Onder elke post kan je bij “categorie” zien wie er gepost heeft. Is er geen categorie dan komt het van ons beide. Een foto zegt vaak meer als woorden, daarom gaan we proberen zoveel mogelijk foto’s te posten. Die kan je vinden onder “photobooth”. Er is al heel wat gebeurd, dus op naar het echte begin! Aangezien Ben als eerste is toegekomen geven we hem het eerste woord.

Maandag 30 januari, 3u30. Met goede moed ben ik vertrokken naar de luchthaven in Charleroi. Bedankt liefste zus om me af te zetten! Na het inchecken heb ik tot ziens gezegd en stond ik er alleen voor. Voor de verandering verliep al de rest heel vlot en voor ik het wist zat ik op het vliegtuig richting Kopenhagen! Omdat ik nogal avontuurlijk ben ingesteld had ik ervoor gekozen om een hele weg af te leggen die dag. Een korte vlucht later stond ik in de prachtige hoofdstad van Denemarken. Ik had een goede 4 uur tijd voor ik de trein op moest naar Hjørring, dus heb ik al heel kort de stad kunnen verkennen. Niet altijd even praktisch met al die bagage,  maar daar trok ik mij niets van aan. Met een smile van Kopenhagen tot Brussel wandelde ik rond door de stad.  Niet al te ver zodat ik zeker niet verloren kon lopen, maar al wel ver genoeg om de eerste KFC binnen te stappen voor een pitstop (een mens moet toch eten?). Dan was het tijd om de trein op te stappen voor een gezellig ritje van 5 uur. Een ritje waarvan ik de helft echt heb meegemaakt en de andere helft in dromenland heb doorgebracht. Eindelijk aangekomen in Hjørring werd ik opgewacht door mijn gastvrouw Kirsti. Het was al redelijk laat dus zijn we rechtstreeks naar haar huis gereden waarin ik een kamer huur. Het uitpakken van de koffer was snel gebeurd en na een lekkere spaghetti zat mijn eerste dag in Denemarken er al op! Vandaag, dinsdag, is wat sneller en gezelliger doorgegaan. Eerste punt van de dag was mijn roomie Emma van de luchthaven gaan halen! Iets zegt me dat wij het goed met elkaar gaan kunnen vinden! Na een kort bezoek aan het strand waar de 2 honden (Jackie en Charlie) zich hebben kunnen uitleven was het tijd om alleen op pad te gaan. Een bezoekje aan de supermarkt later zorgde voor een heerlijk zelf gemaakte maaltijd. Morgen staat er een bezoek aan de universiteit op de planning, ik kijk er al naar uit. Tot snel!

Hey lieve vrienden, Emma aan het woord hier. Afscheid nemen van het vertrouwde Belgenland viel me net iets moeilijker in vergelijking met onze geboren avonturier Ben. Maandagavond was er thuis een afscheidsfeestje met de allerliefste vrienden en familie. Het antwoord op `werden er traantjes gelaten?` laat ik aan u de verbeelding toe. Na een korte nacht, vertrokken mijn ouders, mijn schat van een vriend Ruben en mezelf richting Brussels Airport. Ik vloog richting Kopenhagen om daar een vlotte overstap te maken richting Aalborg. Eenmaal aangekomen, stonden de lieve gastvrouw Kirsti en mijn galante roomie Ben me op te wachten. Na een korte rit in de auto kwamen we toe in het pitoreske Hjørring. Daar verwelkomden de honden Charlie en Jackie me hartelijk zoals enkel honden dat kunnen doen. We genoten van een snelle zoete hap en een kopje thee. Niet veel later gingen we op stap met de honden naar een verlaten strand. Een maand geleden is er daar een storm gepasseerd en heeft de kracht van het water enkele huizen opgeslorpt. Daar waren enkele restanten van overgebleven dus het liet wel een bepaalde indruk na. Daar bovenop bezochten we het zomervissersdorpje Lonstrup, wat in het koude seizoen precies een spookdorpje is.

Oké, tijd om me wat te nesten en mijn kamer in te richten. Niet veel later volgde een powernap. De mensen die me goed kennen weten dat ik  de queen van powernapjes ben ;-). Ben en ik besloten om naar de supermarkt te trekken (lees: a five minute walk). We moesten toch even een knop omdraaien om te denken in Deense kronen. Met wat teamwork slaagden we erin om een heerlijke maaltijd te bereiden. Morgen een nieuwe, spannende dag: er volgt een eerste ontmoeting met de universiteit waar Ben en ik lessen zullen volgen. Er zullen snel nieuwe verhalen en fotoreportages volgen, dus aarzel zeker niet om ons te blijven volgen!

Tot snel. Slaapzacht en dikke zoen!

 

 

 

3 thoughts on “Het begin”

  1. Dag Ben, als je wat “zinvol” en ook aangenaam wil trainen , op volgende link kan je een oriëntatiekaart vinden van Hjorring.
    http://omaps.worldofo.com/index.php?id=178208
    Zeker tijdens je verblijf de ferry in Hirtals naar Stavanger en Bergen (Noorwegen) nemen. Dit is maar enkele uren varen en als voetganger best betaalbaar. Zeker Bergen is de moeite met zijn zeer oude centrum met allemaal kleine houten huisjes…. Geniet van Scandinavië….ben wel stik jaloers.

    Like

Leave a Reply

